DRAKENRIJK BEESEL? Nee het is DRAKENRIJK HONG KONG - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu DRAKENRIJK BEESEL? Nee het is DRAKENRIJK HONG KONG - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

DRAKENRIJK BEESEL? Nee het is DRAKENRIJK HONG KONG

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

01 Januari 2014 | Hong Kong, Hong Kong

DRAKENRIJK BEESEL……volgens mij is het DRAKENRIJK HONG KONG!!

Mooie 2 uur durende NIEUWJAARSOPTOCHT.
Lekker in het zonnetje!!

“Dit is 't groëte optoch-leed, want d'n optoch stop nog neet.
En um dit gaat heej ves te völle, môt geej mit ôs dit leedje brölle.
Dit is 't groëte optoch leed, nae, d'n optoch stop nog neet.
En as geej staon bliéf, maak geej kans det geej d'n optoch toch nog zeet.”

WAT WAS HET EEN MOOIE NIEUWJAARSDAG!!

Vanochtend om 6.50 uur (Nederlandse tijd is dan 23.50 uur) de wekker gezet en met alle Nederlanders afgeteld tot 00.00 uur!! NIEUWJAAR!!

NIEUW HOTEL
Ik had de afgelopen nachten een 3 sterren hotel op een goede locatie, maar de kamer was zeer klein en de prijs hoog. Na vooronderzoek heb ik geregeld dat ik de resterende dagen kosteloos kon annuleren en het ik een ‘last minute aanbieding’ genomen bij een mooi 4 sterren hotel. Twee straten van het driesterrenhotel vandaan. Ik heb nu een veel mooiere kamer en nagenoeg dezelfde ‘goede’ locatie en dan ook nog eens voor veel minder geld!!

HONG KONG
Om 9.00 uur vanochtend vertrokken naar Kowloon. Daar ben ik de gehele ochtend door de stad gaan wandelen. Rond het middag uur was het lekker 25 graden en volop zon!! Ik ben naar de boulevard gegaan en heb daar lekker wat gegeten en in het zonnetje gezeten!!

NIEUWJAARSOPTOCHT
Om 13.00 uur was ik gaan kijken naar een mooie 2 uur durende nieuwjaarsoptocht in het centrum van Hong Kong. Zeer leuk om ook die kant van de ‘cultuur’ te kunnen ervaren. Het was een bond spektakel met vele draken en leeuwen. Zeer leuk. Iedereen deed mee, van jong tot oud!!

HET WAS DUS EEN MOOIE NIEUWJAARSDAG!!

Groeten vanuit Hong Kong,
Sjuul Stappers

  • 01 Januari 2014 - 10:40

    Jose Beesel:

    Hallo Sjuul,op de eerste plaats een goed nieuwjaar. nee tegen zoveel draken kunnen wij niet op.Geniet nog even van alles.
    Groetjes José en de rest.

  • 01 Januari 2014 - 15:59

    Mientje:

    Sjuul op de filmset op nieuwjaarsdag in Hong Kong, ziet er veelbelovend uit. Geniet nog van de laatste dagen en wij wensen je een goede vlucht. De groetjes en tot ziens in DUSSELDORF

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Sjuul

LEKKER OP VAKANTIE NAAR TAIWAN EN HONG KONG!!

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 13901

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 03 Januari 2014

TAIWAN + HONG KONG

Landen bezocht: