TAIWAN -> NOORD – OOST – ZUID en WESTKUST GEZIEN!! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu TAIWAN -> NOORD – OOST – ZUID en WESTKUST GEZIEN!! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

TAIWAN -> NOORD – OOST – ZUID en WESTKUST GEZIEN!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

28 December 2013 | Taiwan, Taipei

TAIWAN -> NOORD – OOST – ZUID en WESTKUST GEZIEN!!

Taiwan Touch My Heart!!
Taiwan is ongeveer 700km lang en 200km breed. Ik heb vandaag de Noordkust bezocht. Ik heb nu de Noord-, Oost-, Zuid- en Westkust bezocht. Het zijn allemaal verschillende maar zeer MOOIE beelden!!

Vanochtend om 7.30 uur werd ik opgehaald door een taxibusje. In de bus zaten ook Australiërs, Amerikanen, Chinezen en mensen van het eilandje GUAM. Een heel klein eilandje waar 300.000 mensen wonen. Het ligt in de Pacific Ocean ten oosten van de Filipijnen. Zeer interessant om zo’n mensen te spreken!!

KEELUNG
Vanochtend zijn we eerst naar de haven van Keelung gegaan. Daar zit een grote eend in het water! Het is een grote haven waar veel geëxporteerd wordt. Je weet wel die producten met ‘MADE IN TAIWAN’ erop!!

BOEDHA
Bovenop een berg was wederom een zeer groot beeld. Het was wederom indrukwekkerd om te zien hoe de mensen omgaan met het geloof. En hoeveel tijd en geld ze erin steken!!

NOORD KUST IS PRACHTIG
Dit was misschien wel het mooiste van de hele reis. Rotsen welke 100% puur natuur zorgen voor prachtige foto’s. Het was zeer indrukwekkend!!

LAATSTE STADSWANDELING TAIPEI!!
Ik heb 3 uur lang door Taipei gelopen. Ik heb nog veel gezien en sfeer geproefd. Het blijft een mooie stad. Zeer het LUXE en MOOI aangelegde winkelcentrum in de buurt van de One-O-One Tower!!


KERST en NIEUWJAAR!!
In de winkelstraat zag je veel van Kerst en Nieuwjaar. Het was gezellig druk. In de metro stonden we ‘SCHOUDER AAN SCHOUDER’! Een leuke sfeer, vanavond ga ik terug naar dat winkelcentrum. Er is namelijk een BELGISCH RESTAURANT!!!!

WHY JAPAN -> The foto is ‘MADE IN TAIWAN’!!
Soms gebeuren dingen die je niet had verwacht. Ik liep door de winkelstraat van Taipei en mijn oog viel op de GOUDEN TEMPEL. Die had ik een half jaar geleden ook in JAPAN (in het echt) gezien. Met een sprong ging je er heen. Dat heb ik dus ook gedaan. Naast Japan heb ik ook even China, Australie en Amerika bezocht!! LEUK ZEG!!

LAATSTE AVOND in TAIWAN!!
Ik geniet van de laatste uurtjes in Taipei. Morgen vlieg in naar HONG KONG.


Ut is gedoan, Ut is gedoan, motte morge weer weg goan……
Ach wat ein leid, Ach wat ein leid, UT IS WEER GEDOAN!!

TAIWAN-> TOUCH YOUR HEART!!

De ALLERLAATSTE groeten uit Taipei!!
Hojje Wha,
Sjuul Stappers!!

  • 28 December 2013 - 10:57

    Pap:

    Ich geleuf des ze weer de beste keus hubs gemaak, ut is weer ontzettend interessant waas ze os loats zeen. In idder geval sjpreak oet dien relaas des ze oage tekort kums um alles in dich op te numme, Taiwan waas veur dich weer ein gesjlaagde trip en noe op noa Hongkong. Ich bun beneujd waat dich doa te wachte sjteit, geneet mer van al det prach en zorg des ze dich vernmaaks op dien reis, det hubs ze waal dik verdeend. Sjloet ut joar doa good aaf en maak der nach get van , haaj os op de heugte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Sjuul

LEKKER OP VAKANTIE NAAR TAIWAN EN HONG KONG!!

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 13908

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 03 Januari 2014

TAIWAN + HONG KONG

Landen bezocht: