GROETEN UIT HONG KONG!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu GROETEN UIT HONG KONG!! - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Sjuul Stappers - WaarBenJij.nu

GROETEN UIT HONG KONG!!

Door: Sjuul Stappers

Blijf op de hoogte en volg Sjuul

29 December 2013 | Hong Kong, Hong Kong

GROETEN UIT HONG KONG!!

Het is gelukt!! IK BEN IN HONG KONG!!

Gisteravond genoten van de laatste avond in Taipei. Ik ben met de subway naar het gebied rondom de One-o-One Tower gegaan. Daar heb je de ‘luxe’ winkelstraten. Ze waren allemaal leuk versiert en in de kerststemming!! Ik besloot om in een warenhuis naar de 7e etage te gaan. Daar was een Belgisch restaurant. Daar heb ik lekker BITTERBALLEN gegeten!! Vanuit het restaurant had je een mooi uitzicht op de One-O-One-Tower!! Het was een geslaagde avond.

Vanochtend werd ik om 8.30 uur opgehaald bij het hotel en naar het vliegveld gebracht. Om 12.00 uur ging mijn vlucht naar Hong Kong.

HELLAAS moest ik Taiwan verlaten….AHHHHHH, maar ze zeggen altijd….. GELUKKIG HEBBEN WE DE FOTO’S NOG!!!

TAIWAN -> een zeer mooi land dat al mijn verwachtingen heeft overtroffen:
- Lijkt minder op China dan verwacht
- Is schoner dan ik dacht
- Heeft mooiere natuur dan ik had verwacht
- Kortom te veel om op te noemen, het is gewoonweg een PRACHTIG land, de komende jaren zal het toerisme steeds meer opkomen en zal steeds meer bekend worden dat Taiwan de titel ‘Taiwan the Heart of Asia’ en ‘Taiwan Touch your Heart’ ook waardig is!!
TAIWAN -> VERY NICE!!

En als afsluiting van de reis nog even Hong kong….
De eerste indrukken zijn veel belovend. Het is weer totaal anders dan Taiwan. Even schakelen dus. Hong Kong heeft prachtige architectonische gebouwen. Het is een drukke wereld stad met Europese prijzen!! Het drie sterren hotel dat ik heb geboekt heeft een perfecte locatie en is schoon. De oppervlakte van de kamer is echter maar 1,4m breed bij 10m diep. ZEER ZEER KLEIN, MAAR DE LOCATIE IS FIJN!! Voor een paar nachten is het goed te doen. Ik kom immers voor de stad -> HONG KONG!!

Om 14.00 uur kwam ik in Hong Kong aan en ben met de trein naar het hoofdstation in de stad gegaan, vanaf daar was het een 10 min. lopen naar het hotel. Ik heb het koffer op de kamer gezet en ben de stad gaan verkennen. Ik heb al vele mooie gebouwen en grote moderne winkelcentra gezien. Na 1,5 uur lopen, wilde ik mij wel wat te eten gaan kopen. Op een hoekje lag een BELGISCH RESTAURANT!! Ik ben er naar binnen gegaan, ze hadden er een wedstrijd van Ajax tegen Feyenoord opstaan (zal niet Live zijn geweest). Na de heerlijke maaltijd heb ik mijn stadswandeling vervolgt. Ik heb nu pijn aan de benen van het lopen. Het was een zeer grote wandeling. Ik ga nu lekker rusten, morgen weer vroeg opstaan om op pad te gaan.


Groeten vanuit Hong Kong!!
Sjuul Stappers

  • 29 December 2013 - 20:13

    Mientje:

    Zo te zien een zeer moderne stad met grote buildings. Fijn dat je een goede uivalbasis hebt vanuit je hotel. Geniet nog even van de vele iindrukken het zal wel war vermoeiender zijn in de stad dan in een gebied met veel natuur. Maar alles heeft zijn eigen. Fijne dagen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Sjuul

LEKKER OP VAKANTIE NAAR TAIWAN EN HONG KONG!!

Actief sinds 27 Dec. 2013
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 13903

Voorgaande reizen:

20 December 2013 - 03 Januari 2014

TAIWAN + HONG KONG

Landen bezocht: